در راستای مقابله با عرضه محصولات سلامت نامعتبر، سازمان غذا و دارو اعلام کرد که از ابتدای سال جاری، ۱۱۰ وبسایت متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات، تعلیق شده‌اند. این اقدام به منظور حفاظت از سلامت عمومی و پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت‌محور صورت گرفته است.

تعلیق ۱۱۰ وبسایت متخلف در حوزه محصولات سلامت: اقدام جدی سازمان غذا و دارو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حامد عبدی، رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، با اشاره به نظارت ۸۲ کاربر در معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور، بیان کرد: سامانه اینماد (enamad) به دستگاه‌های مربوطه این امکان را می‌دهد تا کالاهای تحت نظارت را رصد کرده و با تخلفات برخورد کنند.

عبد با اعلام اینکه ۷۰۲ وبسایت متخلف در این حوزه شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۱۰ وبسایت به دلیل عرضه کالاهای قاچاق و فاقد مجوز، تعلیق شده‌اند. این تخلفات بیشتر مربوط به عرضه کالاهای غیرمجاز و بدون تاییدیه‌های لازم است.

وی همچنین تأکید کرد که معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به سامانه اینماد دسترسی دارند و به‌طور مداوم تخلفات حوزه محصولات سلامت را زیر نظر دارند. در مواردی که تخلفاتی از قبیل عرضه کالاهای قاچاق شناسایی شود، دامنه وبسایت‌های متخلف نیز مسدود خواهد شد.

این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی سازمان غذا و دارو برای ارتقای سطح سلامت عمومی و جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز به بازار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha